Wednesday 11 June 2014

Testimoni : Ibu mengalami Low Milk Supply.

Hari ini saya hendak berkongsikan satu testimoni dari seorang ibu yang sedang menyusu anaknya yang berumur 1 tahun. Masalah ibu ini ialah dia mengalami low milk supply. Pengambilan suplemen Shaklee adalah salah satu usaha ibu ini utuk menambah bekalan susunya dengan harapan dia dapat menyusu anaknya sehingga cukup 2 tahun. Jom kita baca testimoni beliau selepas seminggu mengamalkan Shaklee.


Testimoni kredit dari Puan Sara.

Selain dari menggunakan teknik power pumping untuk merangsang badan menghasilkan susu yang lebih banyak, cuba cek balik jika ada penyebab lain yang mungkin anda tidak sedari telah menganggu badan kita menghasilkan susu.

10 perkara yang boleh menyebabkan bekalan susu menurun:
  1. Stress atau tekanan.
  2. Ibu keletihan kerana tidak mendapat rehat yang cukup.
  3. Ibu tidak sihat kerana dijangkiti demam atau selsema. Sakit lain seperti anemia dan fungsi tiroid rendah juga boleh mengganggu penghasilan susu.
  4. Sesetengah ubat preskripsi boleh mengganggu proses let down reflex, iaitu tindakan reflek oksitosin. Pastikan anda memberitahu doktor anda yang anda sedang menyusu supaya doktor boleh tentukan ubat yang sesuai.
  5. Minum minuman berkafein yang terlalu banyak akan mengurangkan air dalam badan. Ia akan memberi kesan negatif pada baby. Ia juga akan menganggu tidur si ibu.
  6. Merokok menganggu rembesan hormon oksitosin yang merangsang let down reflex. Let down reflex ini membenarkan susu keluar dari payudara buat baby.
  7. Pil pencegah kehamilan memberi kesan kepada bekalan susu kerana ia mengandungi estrogen yang menurunkan penghasilan susu.
  8. Jika anda mengandung dan sedang menyusu, hormon hamil mengurangkan penghasilan susu.
  9. Rempah dan herba seperti sage, parsley, oregano, peppermint, jasmine dan yarrow dipercayai memberi kesan negatif kepada bekalan susu apabila diambil berlebihan.
  10. Diet sepatutnya tidak menunjukkan memberi kesan yang besar tetapi ibu menyusu digalakkan untuk mengambil diet yang seimbang dan minum air yang mencukupi sekurang-kurangnya 3 liter sehari.

Set untuk ibu menyusu.

Set Menyusu. Boleh diambil secara berasingan mengikut bajet.
Reference: About

Disclaimer: These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any disease.

 Hubungi saya untuk sebarang pertanyaan dan pesanan :
>SMS/ WA 012-205 0904 (Farah)
>Email: nfarahr@gmail.com
>LIKE kami di Facebook Vitalife2u  

No comments:

Post a Comment